Consultanță
Organizația este o structură socială formată din roluri care interacționează între ele pentru a lua decizii și a acționa în baza acestora.
Fără un deținător, rolul nu reprezintă decât o descriere seacă. Atunci când aducem deținătorul rolului în peisaj, rolul devine viu, dar și mult mai complex pentru că este animat de personalitatea deținătorului, de abilitățile, interesele, emoțiile, motivațiile și dorințele sale. Oamenii sunt influențați de forțe pe care le înțeleg, dar mai ales de forțe în afara înțelegerii lor – interne, sistemice și contextuale.
A privi organizația din punct de vedere sistemic înseamnă să vedem aceste roluri interconectate și să admitem că fiecare rol îl influențează pe celălalt. Dar, organizația, fiind un sistem de muncă, are si o sarcină de îndeplinit. Acest lucru înseamnă că diferitele roluri sunt responsabile de părți ale sarcinii, care la rândul ei este conectată la scopul organizației. Organizația este un sistem dinamic și complex care la rândul ei face parte dintr-un sistem mai mare – industrie, național, internațional. Sistemele au o viață a lor pe care o numim cultură.
Pentru a adresa această complexitate, folosind principiile Tavistock, explorăm procesele sistemice raționale si iraționale de pe fiecare palier. Pentru a crea și recrea imaginea de ansamblu este nevoie să aliniem rolul, persoana, organizația și contextul la sarcina de lucru care este strâns legată de scopul pentru care există organizația.
Abordare și tehnici
Mergem în profunzime pentru a înțelege rădăcinile problemelor mai degrabă decât să găsim modalități de a face față efectelor. Avem competențele necesare pentru a crea un mediu sigur în care oamenii să se poată apleca asupra unor chestiuni pe care în alt context ar putea refuza să le exploreze. Conștientizarea emoțiilor, conflictelor și limitărilor noastre, dar și ale celorlalți, ne permite o mai bună eficacitate în gestionarea complexității organizației.
Înțelegem și descoperim sensurile dinamicilor de grup pentru a crea echipe performante. Ne concentrăm atât asupra aspectelor interne ale companiei, procese conștiente și inconștiente care impactează relațiile dintre oameni și echipe, cât și asupra aspectelor externe - context de business, structură și moduri de lucru.
Îi ajutăm pe oameni să vadă o perspectivă mai largă a problemelor cu care se confruntă, observând cum părți diferite ale organizației ajung să opereze și să comunice. Privim organizația ca pe un sistem în care oamenii și echipele sunt părți interconectate ale întregului. Problemele cu care se confruntă echipele / organizațiile reprezintă semnele care ne orientează către cauzele din interiorul sistemului.
Scrie-ne!
Suntem aici pentru a crea împreună soluția potrivită pentru nevoile tale. În proiectele noastre explorăm atât aspectele văzute, cât și pe cele nevăzute pentru a ajuta liderii, echipele și organizațiile sa aibă succes.